Çağrı Merkezi Süreçlerine Yönelik Aydınlatma Metni
Ay Marka Mağazacılık Anonim Şirketi’ne ileteceğiniz talepleriniz, şikayetleriniz veya önerileriniz kapsamında aşağıda sıralanan özel nitelikli kişisel verilere verilmemesi gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz:
- Irk
- Etnik Köken
- Siyasi Düşünce
- Felsefi İnanç
- Din, Mezhep veya Diğer İnançlar
- Kılık ve Kıyafet
- Dernek, Vakıf ya da Sendika Üyeliği
- Sağlık, Cinsel Hayata İlişkin Veriler
- Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleriyle İlgili Veriler
- Biyometrik ve Genetik Veriler
|
AY MARKA MAĞAZACILIK ANONİM ŞİRKETİ ÇAĞRI MERKEZİ SÜREÇLERİNE YÖNELİK AYDINLATMA METNİ
1. Veri Sorumlusu
Kişisel verileriniz, veri sorumlusu hukuki statüsü ile Ay Marka Mağazacılık Anonim Şirketi (“Şirket”) tarafından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) hükümleri kapsamında ve işbu Çağrı Merkezi Süreçlerine Yönelik Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”) çerçevesinde işlenmektedir. İşbu Aydınlatma Metni ile çağrı merkezimiz aracılığıyla ileteceğiniz talepler, şikayetler ve öneriler çerçevesinde toplanan kişisel verilerinizin hangi kapsamda işlendiği açıklanmaktadır.
2. Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemleri
Kişisel verileriniz, Şirketimiz tarafından tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla, elektronik ortamlardan Şirketimizin çağrı merkezi vasıtasıyla toplanmaktadır.
3. Kişisel Veri Kategorileriniz ile Kişisel Verilerinizin Toplanmasının ve İşlenmesinin Amaçları ile Hukuki Sebepleri
Çağrı merkezi süreçleri kapsamında işlenen kişisel veri kategorileriniz ile ilgili kişisel verilerinizin toplanmasının ve işlenmesinin amaçları ile hukuki sebepleri aşağıdaki tabloda detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Kişisel Veri Kategorileri |
Veri İşleme Amaçları |
Veri İşlemenin Hukuki Sebepleri |
- Kimlik Verisi (örn, ad-soyad)
- İletişim Verisi (örn, e-posta adresi, cep telefonu numarası)
- Müşteri İşlem Verisi (örn. müşterimiz olmanız halinde talep, şikayet veya öneriye konu satın alınan ürün bilgileri)
- Finans Verisi (örn. banka hesap bilgisi)
- Talep / Öneri / Şikayet Verisi (örn, talep ve şikayet bilgisi)
- Hukuki İşlem Verisi (örn, aydınlatma metninin okunduğuna yönelik kayıtlar)
- İşlem Güvenliği Verisi (örn. IP adresi, tuşlama log kayıtları)
|
- Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi kapsamında talep, şikayet ve/veya önerilerini ileten ilgili kişiler ile gerekli iletişimlerin yürütülmesi,
- İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve sürekliliğinin sağlanması,
- Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi ve
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.
|
KVKK’nın 5/2(c) madde hükmü uyarınca bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması |
- Kimlik Verisi (örn, ad-soyad)
- Hukuki İşlem Verisi (örn. aydınlatma metninin okunduğuna yönelik kayıtlar)
- İşlem Güvenliği Verisi (örn. IP adresi, tuşlama log kayıtları)
|
- Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
|
KVKK’nın 5/2(ç) madde hükmü uyarınca veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması |
- Kimlik Verisi (örn, ad-soyad)
- İletişim Verisi (örn, e-posta adresi, cep telefonu numarası)
- Müşteri İşlem Verisi (örn. müşterimiz olmanız halinde talep, şikayet veya öneriye konu satın alınan ürün bilgileri)
|
- Şirketimizin taraf olduğu ve/veya ilişkili olduğu olası uyuşmazlık işlemlerinde Şirketimiz haklarının ve menfaatlerinin tesisi ve korunması,
- Şirketimizin taraf olduğu ve/veya ilişkili olduğu uyuşmazlık işlemlerinin yürütülmesi de dahil hukuk ve danışmanlık işlerinin planlanması ve yürütülmesi ve
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.
|
KVKK’nın 5/2(e) madde hükmü uyarınca bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması |
- Finans Verisi (örn. banka hesap bilgisi)
- Talep/Öneri/Şikayet Verisi (örn. talep ve şikayet bilgisi)
- Görsel ve İşitsel Veri (örn. ses kayıtları)
- Hukuki İşlem Verisi (örn. aydınlatma metninin okunduğuna yönelik kayıtlar)
- İşlem Güvenliği Verisi (örn. IP adresi, onay log kayıtları)
|
- Talep, şikayet ve/veya önerilerin alınması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,
- Talep, şikayet ve/veya önerilerini ileten ilgili kişiler ile iletişimlerin yürütülmesi ve bu çerçevede memnuniyetlerinin sağlanması ile deneyimlerinin iyileştirilmesi,
- Şirketimize ait ürün / hizmet / süreç iyileştirme de dahil kalite standartlarının yönetilmesi,
- Şirketimiz tarafından çağrı merkezi yönetimi ve bu kapsamda hizmetlerin sunulması çerçevesinde size doğru hitap edilebilmesi,
- Şirketimizin kalite standartları gereği çağrı merkezi hattı üzerinden yapacağınız görüşmeler esnasında ses kaydınızın alınması,
- Denetim ve iç denetim ile raporlama faaliyetlerinin planlanması ve gerçekleştirilmesi,
- Etik, ihbar ile inceleme ve suistimal süreçlerinin yürütülmesi,
- İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve sürekliliğinin sağlanması,
- Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi ve
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.
|
KVKK’nın 5/2(f) madde hükmü uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması |
4. Kişisel Verilerinizin Paylaşılması / Aktarılması
Yukarıda belirtilen her bir kişisel veri kategorisi kapsamında toplanan ve işlenen kişisel verileriniz, aşağıdaki tabloda belirtilen amaçlarla ve KVKK’nın 8’inci ve 9’uncu madde hükümlerine istinaden kişisel veri işleme şartlarına dayalı olarak aşağıdaki alıcı grupları ile paylaşılabilecektir ve/veya söz konusu gruplara aktarılabilecektir:
Alıcı Grubu |
Aktarım Amaçları |
Kişisel Veri Kategorisi |
Aktarımın Hukuki Sebebi |
- Hizmet sağlayıcı olarak hareket eden topluluk şirketlerimizin de dahil olduğu yurt içinde ve/veya yurt dışında yerleşik tedarikçiler (örn. çağrı merkezi, bilişim teknolojileri ve veri barındırma hizmet sağlayıcıları)
|
- İş faaliyetlerinin yürütülmesi, denetlenmesi ve sürekliliğinin sağlanması kapsamında ürün ve/veya hizmet temin edilmesi
|
- Kimlik
- İletişim
- Görsel ve İşitsel
- Müşteri İşlem
- Talep / Şikayet / Öneri
- Finans
- İşlem Güvenliği
- Hukuki İşlem
|
KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (f) bendi uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması |
- Yurt içinde yerleşik iş ortakları
|
- Şirket faaliyetlerinin yürütülmesi, iş sürekliliğinin sağlanması ve iş birliklerinin kurulması kapsamında hizmet temin edilmesi
|
- Kimlik
- İletişim
- Görsel ve İşitsel
- Müşteri İşlem
- Talep / Şikayet / Öneri
- Finans
- Hukuki İşlem
|
KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (f) bendi uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması |
- Yurt içinde yerleşik avukatlar ve avukatlık ortaklıkları
|
- Şirketimizin taraf olduğu ve/veya ilişkili olduğu olası uyuşmazlık işlemlerinde Şirketimiz haklarının ve menfaatlerinin tesisi ve korunması dahil hukuk ve danışmanlık işlerinin yürütülmesi kapsamında hizmet temin edilmesi
|
- Kimlik
- İletişim
- Görsel ve İşitsel
- Müşteri İşlem
- Talep / Şikayet / Öneri
- Finans
- İşlem Güvenliği
- Hukuki İşlem
|
- KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (e) bendi uyarınca bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
- KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (f) bendi uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
|
- Yurt içinde yerleşik bağımsız denetim hizmeti veren kişi ve/veya kuruluşlar
|
- Şirketimizin bağımsız denetime ilişkin hukuki yükümlülüklerinin yerine getirilmesi kapsamında hizmet temin edilmesi
|
- Kimlik
- İletişim
- Görsel ve İşitsel
- Müşteri İşlem
- Talep / Şikayet / Öneri
- Finans
- Hukuki İşlem
|
- KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (ç) bendi uyarınca veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
|
- Yurt içinde yerleşik yetkili kamu kurum ve kuruluşları (örn. mahkemeler)
|
- Şirketimizin hukuki yükümlüklerinin yerine getirilmesi ile hukuk işlerinin takibi kapsamında bilgi / belge paylaşımlarının yapılması
|
- Kimlik
- İletişim
- Görsel ve İşitsel
- Müşteri İşlem
- Talep / Şikayet / Öneri
- Finans
- İşlem Güvenliği
- Hukuki İşlem
|
- KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (ç) bendi uyarınca veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
- KVKK’nın 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasının (e) bendi uyarınca bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
|
5. KVKK Kapsamında Haklarınız
İlgili kişi olarak KVKK’nın 11’inci maddesi kapsamındaki haklara sahip olduğunuzu bildiririz. Söz konusu haklarınıza yönelik başvurularınızı, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ hükümlerine uygun şekilde Şirketimizin gerçek hak sahibi olduğunuzun tespitini gerçekleştirebilmesi amacıyla kimliğinizi doğrulayan bilgilerle/belgelerle* Başvuru Formu vasıtasıyla veya ilgili mevzuatta düzenlenen usul ve esasa uygun şekilde Şirketimize iletebilirsiniz.
Posta Adresi : Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. 3a Blok No:3o İç Kapı No: 3 Sarıyer / İstanbul
E-Posta Adresi :aymarka@hs03.kep.tr, kvkk.talepleri@aymarka.com.tr
* Söz konusu belgeler kapsamında herhangi bir özel nitelikli kişisel veriye (örn. din bilgisi veya kan grubu bilgisi) yer verilmemesi gerektiğini hatırlatmak isteriz.